nedeľa 30. októbra 2016

Buď pripravená chrániť samú seba pred sebou samou

Opäť to bol jeden z večerov, počas ktorých som sa stratila z dohľadu samej seba. Ležiac v jeho náruči som sa mu pozerala hlboko do očí. Hľadala som v nich odpovede. Aj napriek tomu, že ich poznám, vždy som našla spôsob, ako ospravedlniť samú seba pred tým, že čo sa vlastne deje. Opäť jeden z paradoxov života. Kedy za chvíľkový pocit upokojenia som ochotná zapredať samú seba niekomu, kto mi je cudzí. 

"To, že sa stretli naše telá ešte neznamená, že sa stretli aj naše duše.."


Každá žena prechádza istými fázami v živote. Bez výnimky. Najhoršia je fáza, kedy si uvedomíme, že kroky, ktoré sme podnikli nie sú správne. Prehliadame šepotajúci hlas v nás, ktorý nás varuje, že toto nie je to, čo chceme. Toto nie je pokračovanie našej životnej cesty, akú si predstavujeme. Nie takto. Nie s ním.

Bol to jeden z tých klasických vysokoškolských večerov. Bolo skvele. Bavila som sa, bavili sa moji priatelia, bavili sa ľudia naokolo, bavili sa fakt všetci. Takmer. Bola ako taký výkričník sediaci pri stole. Neprehliadnuteľná. Napriek tomu si ju nikto nevšímal. Sme ľudia. Sme zraniteľní. To je jeden z faktov, ktorý musíme prijať už od narodenia. Druhým je informácia, že tak, ako vieme milovať - vieme aj nenávidieť.


Smutný príbeh, ktorý sprevádzal jej posledné obdobie v živote. Sklamaná láskou sa rozhodla vzoprieť. Ukázať svetu, že ona je silná. Dokázať svojmu bývalému partnerovi, že má na viac. Presvedčiť samú seba, že je nad vecou. Keď sme sa rozprávali o celom priebehu, neprestávala plakať. Cez slzy hľadiac na mňa ľutovala každého jedného  muža, ktorému zverila po rozchode svoje telo. Nebol to jeden, dvaja ani traja. Bolo ich viac, ako byť malo. A mal byť po rozchode vôbec nejaký ? Vraj klin sa klinom vybíja..


Dostala odo mňa silné objatie. Silné tak veľmi, aby cítila, že je v bezpečí. Nie som muž s veľkými ramenami. Nie som žiadny princ na bielom koni. Ani ten, ktorý sa zväčša pri narodení dušuje, ako si svoju dcérku bude chrániť do konca svojho života. Bola som len tou, ktorá vie. A ktorú mrzí. Veľmi..




Foto: http://www.hercegovina.info/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Sloboda, ako prejav novej etapy života

Minulosť. Jednoduché slovíčko na vyslovenie, nesúce so sebou často krát väčší význam, ako len označenie istého časového úseku v živote č...